Szórólap Terjesztés nyomda

szórólap terjesztés nyomda

a SZÓRÓLAP története

A reklám kezdetei

Az első ismert, modern értelemben vett reklám egy Szung-kori kínai tűbolt logóval ellátott hirdetése. A római kori kereskedők (találtak borkereskedők után fennmaradt leleteket, táblákat, amforákat, amelyeken reklám célzatú leírások voltak feltüntetve, valamint cégérek) előszeretettel villogtatták meg termékeik előnyeit, természetesen a hátrányok eltusolásával, így ösztönözve potenciális vásárlóikat, fogyasztóikat termékeik fogyasztására. Kezdetben elegendő stratégiának bizonyult a termékekkel való extenzív kereskedés, az egyre távolibb piacok meghódítása. Árucsere volt a jellemző, majd megkezdődött a piacbővítés. A szükséglet bővítésére helyezték a hangsúlyt.

Ahhoz, hogy keresett legyen egy termék, különböznie kell a másiktól: csomagolás, forma, minőség. Ezt követően jött létre a társított érték. Pl. Atlantic szappan, a tengerből született. A termék körül kialakult mítosz reklámozása. Az ígéret kapja a hangsúlyt. A fogyasztás felgyorsulása érdekében az igényeket fel kell gyorsítani. Az igények fenntartására fontos a reklám.

Szórólap Terjesztés Nyomda

szórólap terjesztés nyomda

A szórólap története

Az első lépések: Ókor és középkor

Mielőtt a nyomtatás feltalálása lehetővé tette volna a tömeges terjesztést, az információk kézi másolással, papiruszra, pergamenre vagy agyagtáblára írva jutottak el az emberekhez. Ezek a korai „szórólapok” többnyire hivatalos hirdetmények, rendeletek vagy vallási szövegek voltak. Kínában már a 8. században megjelentek a fanyomtatással készült, reklámcélú lapok, amelyek boltokat és termékeket hirdettek.

A nyomtatás forradalma: Gutenberg és a korai szórólapok

Mint már említettem, a fordulópontot Johannes Gutenberg mozgatható betűs nyomtatásának feltalálása jelentette 1439 körül. Ez nemcsak a könyvgyártást forradalmasította, hanem lehetővé tette a kisebb, rövidebb szövegek, azaz a szórólapok (vagy akkoriban inkább röpiratok, pamphletek) tömeges előállítását is. Jellemzően fekete-fehér szövegek voltak, egyszerű, de lényegre törő üzenetekkel. A papír minősége is változatos volt, és a nyomtatás technikai színvonala is messze elmaradt a maitól.

Mi volt az „első szórólap”?

Az angol nyelvterületen az egyik legkorábbi, fennmaradt nyomtatott reklámnak William Caxton 1477-ben készült hirdetését tartják. Caxton, aki az első angliai nyomdász volt, egy „Ordinale ad usum Sarum” című, papoknak szóló kézikönyvet hirdetett ezzel a lapocskával. Két példánya is fennmaradt, és ez a kis papír, melynek szövege felszólítja az érdeklődőket, hogy „jöjjenek el Westminsterbe az Alamizsnás Udvarba a vörös oszlophoz”, egyértelműen a mai értelemben vett reklámszórólap ősének tekinthető. Fontos megjegyezni, hogy az „első” fogalma gyakran az első fennmaradt példányra vonatkozik, nem feltétlenül az első valaha készült darabra.

A 15-16. századi szórólapok tartalma és funkciója

A Gutenberg-féle nyomtatás elterjedésével a szórólapoknak több fő funkciója is kialakult:

Vallási propaganda és vita: Ez volt az egyik legdominánsabb terület. A reformáció idején, a 16. században, a szórólapok váltak Luther Márton és más reformátorok fő eszközévé az eszmék terjesztésében. Gyakran 8-16 oldalas röpiratok voltak, amelyek teológiai vitákat, egyházellenes kritikákat vagy éppen a protestáns tanokat magyarázták. Könnyen sokszorosíthatóak és terjeszthetőek voltak, ami segítette a reformáció gyors terjedését. A katolikus egyház is használta őket, bár talán nem olyan hatékonyan.

Politikai üzenetek és kiáltványok: A szórólapok fontos eszközei voltak a politikai propaganda terjesztésének, a rendeletek kihirdetésének, vagy éppen a felkelésekre való buzdításnak. Mivel viszonylag gyorsan és olcsón előállíthatóak voltak, ideálisak voltak a sürgős üzenetek közvetítésére.

Kereskedelmi hirdetések (kezdetlegesen): Bár a „reklám” modern fogalma még nem alakult ki teljesen, a kereskedelmi célú szórólapok is megjelentek. Ahogy Caxton példája is mutatja, könyveket, vásárokat, árukat vagy szolgáltatásokat hirdettek velük. Az utazó árusok, rikkancsok terjesztették őket a vásárokban és a városokban. Ezek a korai kereskedelmi szórólapok még inkább információs jellegűek voltak, és kevéssé használtak meggyőző technikákat.

Hírek és tájékoztatás: Kisebb híranyagokat, eseményekről szóló tájékoztatókat is tartalmazhattak, amolyan „előújságokként” funkcionálva.

A terjesztés módja

A 15-16. században a szórólapokat főleg kézről kézre adták, a piactereken, vásárokon, templomok előtt, vagy akár kocsmákban terjesztették. Az írástudatlan lakosság számára gyakran fel is olvasták a tartalmukat, így a képi elemek (ha voltak ilyenek) és a szóbeli közvetítés is kulcsfontosságú volt. Sokszor egyszerűen kifüggesztették őket nyilvános helyeken. Ez a kor volt az, amikor a szórólapok egyértelműen beléptek a kommunikáció eszköztárába, és lefektették a későbbi, modernebb reklám- és információs anyagok alapjait.

Az ipari forradalomtól a 20. századig

Az ipari forradalom idején, a 18. és 19. században a nyomtatási technológia tovább fejlődött, a gyorsabb és hatékonyabb gépek lehetővé tették a még nagyobb példányszámú terjesztést. Ekkoriban a szórólapok egyre inkább a kereskedelmi reklám és a politikai kampányok részévé váltak. Üzletek, termékek és szolgáltatások hirdettek maguknak, és a választások idején is elengedhetetlen eszközzé váltak a jelöltek számára.

A 20. század és a modern marketing

Később a Rave korszak feltűnésekor (1980-as évek) Angliában fontos szerepet kaptak ezek a kis reklám cetlik. Nagyon sok parti illegálisnak minősült, ezért eldugott helyeken kellett megtartani őket. Félve a rendőrségtől, nem lehetett nagydobra verni a rendezvényeket, viszont a szórólapok segítségével kevésbé feltűnően lehetett informálni az embereket.

Lasssan a tömegkommunikáció és a marketing egyik alapkövévé váltak. A grafikai tervezés fejlődésével és a színes nyomtatás elterjedésével egyre figyelemfelkeltőbbé és hatékonyabbá váltak. A szórólapozás mint direkt marketing eszköz ekkor érte el fénykorát, hiszen a postai szolgáltatások fejlődésével és a kézbesítő hálózatok kiépülésével közvetlenül a fogyasztókhoz juttathatták el az üzeneteket.

szórólap terjesztés nyomda

a szórólap nyomtatása

Szórólap Terjesztés Nyomda

szórólap hajtogatási lehetőségek

hajtasok 1024x730 1

szórólap TERJESZTÉS nyomda

szorolap terjesztes nyomda 3skarakterszorolap terjesztes nyomda2 3skarakter

Szórólap terjesztése Budapesten

                                                                                                   Terjesztés ára: 

                                                                      1. Levelesládákba és gépkocsikra  (fotókkal)                                                                                                                                   Budapesten:  1 teljes kerületnél 6,50 Ft/db+áfa  vagy 50.000 db felett                                                                                                                  1 kerület részénél: 2000 db x 8 Ft/db+áfa vagy min. 10.000 Ft+áfa                                                                                                                                             Budapesti lehetséges kihordási adatok!

Szórólap Terjesztés Nyomda4

szórólap TERJESZTÉS nyomda

szórólap terjesztése vidéken

Vidékre kérje árajánlatunk! (megyénként eltérő lehetőségek)

  Egyes megyéknél megadjuk a lehetséges maximálisan szórható mennyiséget! 

                                                                           Néhány településen akciós lehetőségek!                                                                                                                                Pécsett  35.000 db panellakásban 7 Ft/db – 35.000 db kertes házban 9 Ft/db                                                                                               Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj Zemplén megyében                                                     6,50 Ft/db + áfa           

                                                           Vállalunk Ausztriában és Szlovákiában is terjesztést!                                                                                                                                                                      Mennyiség igény szerint!                                                                                                                                                              Terjesztés díja: megbeszélés alapján  (+szállítási költség)                                                                                                                                      Terjesztés keddi leadás esetén a rákövetkező héten!                                                                                Kérje tájékoztatónkat!   

Szórólap Terjesztés Nyomda

szórólap terjesztés nyomda

Szórólap terjesztése Pest megyében

szórólap terjesztés nyomda